RCS&RDS
performerul portărilor
Marți 9 februarie 2016, ANCOM a publicat un comunicat
prin care anunța depășirea cifrei de două milioane de
numere de telefonie mobilă portate până la finele anului trecut.
Comunicatul prezintă și un grafic cu evoluția în timp a
numerelor de telefonie mobilă portate începând cu anul 2008, anul lansării serviciului.
Sursa: ANCOM
Din grafic se
observă un punct de inflexiune în anul 2014, care nu poate să nu fie asociat cu
intrarea în vigoare a acordului de roaming național dintre RCS&RDS și
Vodafone, în aprilie 2014. Acordul de roaming, care i-a oferit operatorului
RCS&RDS și clienților săi acoperire națională (peste 99%), corelat cu
tarifele oferite de RCS&RDS, cele mai scăzute de pe piață, au provocat ca aproape
jumătate, 348.328
mai exact, din portările anului 2015, în total 723.443, să fie făcute în rețeaua
RCS&RDS.
Într-o piață sensibilă la prețuri, RCS&RDS capitalizează avantajul
unor pachete interesante (telefonie și acces Internet) la tarife mult mai mici
decât ale competitorilor săi și al calitatății foarte bune (acoperire, etc.) a
rețelei unui concurent.
Cum acordul de
roaming national cu Vodafone expiră în aprilie 2016, am putea asista anul
acesta la un proces invers, migrare de la RCS&RDS către alte rețele de telefonie mobilă, dacă RCS&RDS
nu va reuși să păstreze calitatea serviciilor - acoperirea în primul rând.
Analizând cele 723.443
de portări numere de telefonie mobilă din anul 2015, pe lângă cele 348.328 portări
către RCSRDS mai constatăm că Vodafone a primit prin portare 153.772 de noi
utilizatori, Orange - 128.160, Telekom Romania Mobile Communications - 76.676
și Telekom Romania Communications - 16.459.
Dacă RCS&RDS este surpriza
pozitivă, fostul Cosmote este surpriza negativă a anului trecut. Și aceasta în
ciuda trecerii la marca Telekom din septembrie 2014 și a mult trâmbițatului succes
cu vânzarea pachetul total de servicii Magenta ONE. Explicația poate fi găsită
în usurința cu care,, la schimbarea mărcii în Telekom, fostul Cosmote ”a sărit
în barca Orange, Vodafone” din punctul de vedere al tarifelor. Operatorul a
adoptat imediat tarife asemănătoare tarifelor Orange sau Vodafone fără a avea aceiași
calitate a serviciilor - acoperire și mai ales viteză. Această strategie a
contribuit la scăderea numărului de SIMuri vândute de fostul Cosmote, la creșterea
ponderii clienților cu abonamente și la scăderea veniturilor în 2015, fiind încă
un factor care a ajutat RCS&RDS în atragerea a aproape jumătate din numărul
total de portări din 2015.
Rămâne de văzut cum își vor repoziționa strategiile cei doi operatori în 2016 pentru a face față provocărilor pieței, care pare a reîncepe creșterea - fostul Cosmote pentru a oprii scăderea, mai ales că are un nou director executiv și RCS&RDS pentru a păstra acumulările de clienți din perioada acordului de roaming national cu Vodafone.
Rămâne de văzut cum își vor repoziționa strategiile cei doi operatori în 2016 pentru a face față provocărilor pieței, care pare a reîncepe creșterea - fostul Cosmote pentru a oprii scăderea, mai ales că are un nou director executiv și RCS&RDS pentru a păstra acumulările de clienți din perioada acordului de roaming national cu Vodafone.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu