Un președinte pentru ANCOM!
În atenția domnului președinte al României, Klaus Iohannis.
La 1 aprilie 2015 își termina primul mandat la ANCOM
Marius Cătălin Marinescu, primul președinte al autorității naționale de
reglementare a telecomunicațiilor noastre care ducea la bun sfârșit un mandat
complet. A fost un mandat cam lung - 6 ani, cel mai lung și cel mai eficient
mandat de la înființarea autorității din 23 septembrie 2002. Timpul și
priceperea permit să construiești!
A fost mandatul în care România a
organizat prima licitație de spectru din istoria sa în anul 2012, licitație în
care s-au acordat 485 MHz in benzile de frecvențe de 800 MHz, 900 MHz,
1800 MHz si 2600 MHz și care a adus statului român venituri de peste €682
milioane.
A fost un mandat în care ANCOM s-a
impus prin prestația sa pe plan intern, ca autoritate autoritară și pe plan
internațional, atât în regiunea noastră, unde a reușit să coaguleze interese regionale
(promovarea licitațiilor ca modalitate de alocare a spectrului de frecvențe, armonizarea
folosirii dividendului digital, etc.) propunând, fondând și menținând activ un
grup regional, cât și pe plan european prin poziții de prestigiu și mare
responsabilitate în diverse organisme internaționale.
A fost un mandat în care s-a pus
ordine în activitatea de reglementare și monitorizare a comunicațiilor
electronice românești prin transpunerea și aplicarea, relativ rapid, a
recomandărilor și legislației Uniunii Europene în plan local.
Ce s-ar putea reproșa acestui mandat -
întârzieri, uneori mari, în punerea pe costuri a tarifelor de terminare în
rețelele mobile (de ex. aprilie 2014 în loc de 2012) și tarife de terminare în
rețele mobile încă mari. Datorită contextului său macroeconomic (PIB, salarii -
mici) România ar trebui să aibă, alături de Bulgaria, cele mai mici tarife de
terminare în rețele mobile din UE, dar nu are! Iar din 2014 tarifele nu au mai
fost reduse! Astfel, micii operatori încă mai subvenționează marii operatori de
comunicații mobile prin marile tarife de terminare în rețelele mobile! Nici cu
operatorii de rețele mobile virtuale nu stăm prea bine, marii operatori de
comunicații mobile reușind să blocheze accesul acestor noi competitori.
Au trecut, deci, aproape 14 luni de
când Marius Cătălin Marinescu își termina primul mandat de președinte al ANCOM
și de când autoritatea nu are un președinte numit, ci unul interimar. De atunci
s-au schimbat președintele țării și primul ministru, atât vechii cât și noii
demnitari uitând de interimatul de la ANCOM.
Cum provizoratul nu duce la
performanță, mai ales dacă durează mult, îi solicit domnului ministru al telecomunicațiilor
Marius Bostan să-i amintească domnului prim ministru Dacian Cioloș că avem o problemă la
ANCOM cu un interimat îndelungat și să facă o propunere.
Domnului prim
ministru îi amintesc de interimatul mult prea lung al președintelui ANCOM și de
datoria de a-i propune domnului președinte Klaus Iohannis un nou președinte.
În fine, îi
amintesc și domnului președinte al României, Klaus Iohannis, de situația de la
ANCOM, care nu are un președinte numit de mult prea multă vreme.
Pe lângă nevoia urgentă a numirii unui președinte al ANCOM este și un moment
propice schimbării - guvernul tehnocrat și lipsa unor presiuni politice ar putea
permite numirea unui tehnocrat, unui profesionist neînrolat în niciun partid
politic. Este, deci, momentul propice începutului ”depolitizării”, lansării unei
noi tradiții în numirea conducerii ANCOM pe baza unui concurs de competențe. Dat fiind puternicul impact al
comunicaţiilor electronice asupra economiei naţionale (digitalizarea economiei
cerută de Comisia Europeană!), preşedintele ANCOM ar trebui ales în urma unui concurs
de competenţe, în care fiecare candidat să-şi prezinte public strategia. Câteva idei pentru mandat
viitorului președinte ANCOM se pot găsi la
Un candidat
foarte valoros pentru această funcție este chiar Marius Cătălin Marinescu, actualul
președinte ANCOM - bun profesionist și manager, devenit tehnocrat în cei peste
șapte ani la conducerea ANCOM, legea permițându-i două mandate, iar prestația
din primul mandat și neutralitatea politică îl recomandă. În cazul particular
al ANCOM 2016, adică al unui prim mandat bun realizat de Marius Cătălin
Marinescu, acesta ar putea fi desemnat direct, fără concurs, președinte ANCOM, desigur după
prezentarea și agrearea strategiei.
Rezolvarea ar fi
una ”pas cu pas”. Candidații își vor prezenta public strategia pe termen lung
(2016-2022) pentru ANCOM și viziunea asupra comunicațiilor electronice
românești. După dezbatere și agreare (atenție - examinatorii ar trebui să fie in stare să
înțeleagă despre ce este vorba!), domnul ministru Marius Bostan ar putea
propune noul președinte ANCOM domnului prim ministru, Dacian Cioloș, urmând ca
acesta să înainteze propunerea, spre validare, domnului președinte Klaus Iohannis.
Domnul prim
ministru ar avea ocazia să arate că este într-adevăr un prim ministru tehnocrat
propunând un profesionist, un tehnocrat la conducerea ANCOM.
ANCOM merită un
președinte profesionist, neînregimentat politic, iar telecomunicațiile noastre și
”România lucrului bine făcut” merită o autoritate autoritară și cu prestanță așa
cum a fost în ultimii șapte ani.
Marius Cătălin Marinescu,...... neutralitatea politică îl recomandă ??????...Taci tu.....
RăspundețiȘtergereZiua buna,
RăspundețiȘtergereReamintesc că după numirea in funcția de președinte ANCOM, Cătălin Marinescu a demisionat din partidul care l-a susținut. Aceasta se întâmpla acum 7 ani și 2 luni, timp suficient pentru a deveni tehnocrat, adică un specialist echidistant față de partidele politice.
O zi buna
Am inteles ! Lipesc afise, dau din coate, mai donez ceva bani la partid - vezi cv-ul lui Marinescu, dupa care sunt pus intr-o functie si dupa 7 anisi 2 luni devin tehnocrat ! Frumos....
RăspundețiȘtergere