În atenția noului guvern - o propunere de strategie de
guvernare pentru telecomunicații
Romania Inteligentă, un proiect de țară pe termen lung
Începând cu
alegerile parlamentare din anul 1996 am prezentat, aproape de fiecare dată,
câte o propunere de strategie de guvernare pentru telecomunicații, cu speranța
că va fi o sursă de inspirație de guvernul/ministrul ce urma a fi numit după
alegeri. În spiritul acestui obicei voi prezenta și în acest an o propunere de strategie
de guvernare pentru telecomunicații, utilă, cred eu, cu atât mai mult cu cât principalele
partide cu pretenții la guvernare nu și-au comunicat stratregia sau obiectivele
pentru acest sector de importanță deosebită în dezvoltarea economică a țării,
în digitalizarea economiei.
Perioada care
urmează va fi dominată de folosirea comunicațiilor electronice și a tehnologiei
informației pentru imbunătățirea vieții, a proceselor de producție, a
activităților de orice fel și chiar a relațiilor sociale, de trecerea la
economia digitală. Din acest motiv obiectivele pe care trebuie să și le propună
România ar trebui să fie pe termen lung, care, însă, ar trebui începute și
consolidate în mandatul 2017-2020.
Acest obiectiv pe
termen lung ar trebui să fie România
Inteligentă, iar propunerea de strategie de guvernare pentru
telecomunicații va avea patru părți:
1. România inteligentă, un
proiect de țară pe termen lung
- Proiectul pilot
Alba Iulia 2018 - oraș inteligent, pentru
determinarea unei rețete tehnice și economice, dar și pentru formarea unei
echipe
- Proiectul de țară România Inteligentă - replicarea rețetei
Alba Iulia 2018 - oraș inteligent la
nivel național
- România
Inteligentă este o Românie Conectată
- conectarea tuturor orașelor și
localităților până în anul 2020
- România inteligentă este o Românie
digitală
- eGovernment - guvernare electronică
eficientă și prietenoasă cu cetățeanul și afacerile
- România inteligentă este o Românie competitivă
2. Finanțare pentru Romania
inteligentă - Fondul România Inteligentă/Digitală
- Folosirea fondurilor generate de telecomunicaţii pentru
telecomunicaţii!
- Finanțare de la
bugetul de stat, local
- Finanțare UE
3. Condiții și reglementare pentru o Românie
inteligentă
- salarii în
minister (MCSI) la nivelul industriei telecomunicațiilor pentru personal bine
pregătit și motivat
- eliminarea taxei pe stâlp
- predictibilitate legislativă
- accesul Internet in obiectul serviciului universal
- reglementare
pentru utilizatorul final și competiție corectă: denominare tarife în lei,
eliminare tarife de terminare, vânzarea de terminale necodate, stimularea operatorilor
de rețele virtuale
4. Administrea activelor de telecomunicații ale statului
- RomTelekom (Telekom Romania)
- Radiocom
- Poșta Română
Această ultimă
parte decurge din calitatea ministerului ”telecomunicațiilor” de reprezentant
al statului român în administrarea unor active de telecomunicații.
Cele patru părți ale
strategiei vor face obiectul unor analize separate care vor fi prezentate pe
blogul personal http://nicolaeoaca.blogspot.ro.
Invit specialiștii
în ”telecomunicații” ai partidelor cu pretenții la guvernare să analizeze propunerea de strategie România
Inteligentă și să o comenteze, să o critice pentru a fi îmbunătățită și a
se obține o variantă care să fie folosită de noului guvern numit după alegerile
din decembrie 2016.
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereCa si plan cadru este un punct de plecare bun, un proiect pilot care sa fie extins mai departe. Ma voi adresa partial primului punct, si anume proiectul pilot.
Presupun ca Alba Iulia este aleasa ca si simbol. As fi ceva mai ambitios de atat, pentru ca suntem in urma rau e nevoie sa acceleram mai puternic. Si anume, ca orice oras care are o facultate cu profil IT&C sa aiba propria echipa-pilot bazata pe urmatorul "trepied" :
- Inovatia asigurata de studenti in principal
- Experienta si administrare asigurate in principiu de companiile din domeniul IT&C
- Nevoile : cetatenilor, companiilor si administratiei. Nevoile vor fi clasificate in categorii locale sau nationale.
Scopul sa fie gasirea de solutii simple, utile si integrate pentru problemele reale si presante ale comunitatii.
Rolul unei organizatii politice aici va fi doar de facilitator, si anume deschiderea administratiei pentru aceste proiecte, lasand libertatea echipelor de proiect sa aleaga prioritatile si modalitatile de implementare. Va creste desigur implicarea in fazele urmatoare, ale implementarii in administratie si a finantarii de la buget corespunzatoare.
Multumesc,
Corneliu Moisei - USB/USR
http://usb.ro/corneliu-moisei/
https://ro.linkedin.com/in/corneliu-moisei-9b149714
Ziua buna,
ȘtergereAlegerea orașului Alba Iulia s-a facut după mai multe criterii
- oraș mic pentru a nu complica prea mult experimentul
- administrație deschisă la nou
- simbol, după cum ați remarcat
Aveți dreptate : suntem în urmă și trebuie sa acceleram. Despre acelasi lucru am scris si eu in august 2016 (Proiectul pilot ”Alba Iulia 2018 - oraș inteligent” ar trebui accelerat! la http://nicolaeoaca.blogspot.ro/2016_08_01_archive.html) , temându-ma că plecarea ministrului care a lansat ideia să nu ducă la abandonarea idei propuse de mine). Si acum ma tem ca alegerile ar putea prturba ...
In ce priveste facultatea cred ca va avea mult de câștigat
- un nou domeniu de studiu Orase intelgiente pentru muți ani si formarea de specialisti
- poate si un rol de consultant ?
Rolul organizatiilor politice – al partidelor de la guvernare, mai ales – este
- sa intelega viitorul și sa treaca in planul de guvernare un astfel de proiect national – prioritate națională,
- să sigure conditiile necesare (finantare, expertiza, etc.)
- și mai ales, sa inteleaga ca telecomunciatile nu mai trebuie considerate sursa de venituri care sa alimenteze gaurile negre ale economiei, ci un motor de dezvoltare economica a tarii.
Astept comentarii particularizate la cele patru parti ale strategiei
O zi buna