joi, 7 decembrie 2023

 

Repetă ANCOM episodul Adrian Diță?

7. La ANCOM se pregătește un nou episod Adrian Diță!

 

La ANCOM se pregătește un nou episod Adrian Diță cu familia Zgonea în rolul principal. Conducerea ANCOM propune o nouă structură organizatorică invocându-se o lege românească care nu se aplică autorității de reglementare, scopul fiind, se pare, înlăturarea profesioniștilor și promovarea pafariștilor veniți pe filiera partidelor conducătoare acum în România, bulversând viața și activitatea autorității.

Pretextul acestei bulversări este necesitatea implementării dispozițiilor legii nr. 296/2023 cu rolul de a ”cârpi” activitatea dezastruoasă a unui guvern incapabil să guverneze – înglodat în datorii (nu pentru investiții!) și care pare a fi pierdut controlul de vreme ce trăiește din împrumuturi de azi pe mâine: se împrumută aproape în fiecare lună pe piața internă prin titluri de stat Fidelis, Tezaur, bănci, etc., dar și pe piața internațională. Doar din lăcomia clasei politice de a-și păstra privilegiile pe care și le-a acordat nemeritat - pensii speciale, salarii speciale, sporuri speciale, …toate numite în popor nesimțite.

 

ANCOM, colector de taxe pentru guvern?

Cum am menționat într-o intervenție anterioară

https://nicolaeoaca.blogspot.com/search?updated-max=2023-11-01T18:01:00%2B02:00&max-results=7

ANCOM, ca toate autoritățile naționale de reglementare a telecomunicațiilor din UE care se autofinanțează din taxele percepute de la operatorii de telecomunicații și care sunt independente politic, nu primește finanțare de la bugetul de stat. Ca atare ANCOM nu trebuie inclusă în lista entităților de stat care trebuie să reducă cheltuielile, conducerea actuală încercând să transforme autoritatea în colector de taxe pentru un guvern în criză.

Dacă nu ar fi fost excesul de zel, angajamentul personal al președintelui ANCOM de a ”dona” guvernului 33% din venituri, această bulversare, acest nou episod Adrian Diță, nu ar fi avut loc.

 

Un ghiveci numit restructurare

Se propune o nouă structură, un ghiveci, în care se amestecă direcții, colective, etc. doar pentru anularea vechii structuri și posibilitatea pentru a se numi noi șefi la noile colective. Scopul nedeclarat pare a fi instalarea de noi șefi după un model cunoscut de autoritate în anii după înființare când pentru a schimba președintele se schimba denumirea autorității (episoadele ANRC-ANRCTI, ANRCTI-ANC, ANC-ANCOM). Acum se schimbă părți importante din structură rezultând o structură nouă care ar putea avea noi șefi, clientelă de partid, de exemplu. Adică pafariști.

Un alt scop al ghiveciului pare a fi și reducerea numărului posturilor de conducere.

Se pare că totuși s-a învățat ceva din episodul Adrian Diță - nu vor fi dați afară profesioniștii indezirabili, pentru a se evita procese ce ar putea fi pierdute de autoritate. Vor fi retrogradați și astfel stimulați să plece.

 

Bogdan Iana și Eduard Lovin în vizor?

Prin noua structură par a fi vizați cel puțin doi specialiști - Bogdan Iana și Eduard Lovin. De ce? In primul rând că aceștia conduc două direcții executive importante - resurse limitate și reglementare. Apoi pentru că sunt profesioniști, adică au pregătire și expertiză în telecomunicații, în reglementare. Iar aceasta deranjează șefii care nu o au – nivelul 1 și 2 de conducere de la ANCOM. Tradițional, la noi, șefii se înconjoară de persoane mai slab pregătite pentru a nu fi contraziși, detronați. Un alt motiv ar putea fi și faptul că au îndrăznit să participe la concursul pentru funcția de vicepreședinte unde prin răspunsurile lor s-a evidențiat incompetența în telecomunicații, pafarismul celor susținuți de PSD&PNL și care sunt astăzi vicepreședinți. În fine, ambii sunt personalități cunoscute în lumea telecomunicațiilor cu intervenții apreciate în cadrul dezbaterilor publice, contrastând cu cele ale unor pafariști cititori de texte sau de slide-uri.  

Aceștia s-ar putea să nu fie singurele victime ale ”restructurării” anunțate, partidele având mulți pafariști foarte doritori, verificarea condicilor de prezență nefiind o problemă prea complicată pentru clientela de partid.


 

Ghiveciul numit direcția executivă gestiune resurselor limitate  

Pentru a pune în discuție pozițiile specialiștilor Bogdan Iana și Eduard Lovin a fost creată un ”ghiveci” – direcția executivă gestiune resurselor limitate formată din elemente ale vechilor direcții administrare spectru&numerotație și reglementare - reglementare economică și tehnică, ultima amestecată cu numerotația.

 

Sugestii pentru reducerea cheltuielilor cu personalul: dați afară sinecuriștii!

Câteva sugestii pentru reducerea cheltuielilor. Președintele și-a propus 4 (PATRU) consilieri, trădând faptul că habar nu are de telecomunicații. Doi sunt suficienți cu condiția să fie profesioniști și nu pafariști trimiși de partid. Cei doi vicepreședinți, de asemenea pafariști, și-au propus fiecare câte doi consilieri. Nu ar trebui niciunul. ZERO. O soluție simplă ar fi schimbarea celor trei pafariști cu profesioniști reducându-se și numărul consilierilor. S-ar mai face economii și prin plecarea soției președintelui ANCOM - îndeplinind astfel promisiunea actualului președinte făcută la înscăunare pentru a evita incompatibilitatea - soțul și soția în aceiași instituție. La Secretariatul General este raiul pe pământ al consilierilor – 11 consilieri, o echipă de fotbal! Probabil clientelă politică, sinecuriști. De ce are nevoie secretarul general de atâți consilieri? Cu așa de mulți consilieri în ANCOM mă întreb cine mai muncește? Apoi, ar trebui dată afară toată clientela politică venită în ultima vreme și care nu are habar de telecomunicații. Și o intrebare – ce sens are ca fiecare vicepreședinte să aiba în subordine DOAR o persoană, un director executiv? De ce nu conduce direct direcția respectivă? Pentru că nu se pricepe? In manualele de management nu prea se gasesc astfel de ierarhii filiforme.

 

 

Restructurare condusă de nepricepuți???

Este ciudat faptul că restructurarea unei entități este asumată de pafariști, persoane care nu au habar de industria in care recent au intrat. De regulă restructurările unor entități cu mari probleme se încredințează unor firme de consultanță sau unor experți cu experiență și expertiză și se face după analiza impactului. În plus, ANCOM nu are probleme și nu necesita o astfel de ”restructurare”.

 

Cine sesizează Comisia Europeană, BEREC despre abuzurile și neregulile din ANCOM?

Sindicatul încă nu a trimis către organismele UE - Comisia Europeană, BEREC -informarea despre neregulile și abuzurile care se comit la ANCOM. Să i se fi promis ceva liderului de sindicat? Sau se teme? Oare, restul echipei de conducere a sindicatului nu poate trimite informarea dacă liderul refuză să fie lider? Dacă sindicatul din ANCOM nu va sesiza organismele europene cine o va face? Partidele parlamentare din opoziție? Reprezentanța Comisiei Europene din România?  

Cine oprește, totuși, distrugerea ANCOM? Cine oprește diletanții să se joace de-a restructurarea?

 

Revin cu aceiași întrebare legata de incompatibilitatea (soțul și soția în aceiași instituție) invocată la numire de actualul președinte ANCOM – cine va pleca primul din ANCOM? Soțul sau soția? Sau ambii? Mai ales că se vor reduceri de cheltuieli!   

 

Și închei cu întrebarea din titlu - repetă ANCOM episodul Adrian Diță? După această lansare a ”restructurării” înclin să cred că da, cu același final de acum 5 ani. Înainte de alegerile de anul viitor s-ar putea ca PSD să dorească să arate că are și profesionști și va pune un profesionist la conducerea ANCOM.

 

Mai jos raspunsul sindicatului ANCOM și încă o informare care circulă prin autoritate

 

 

Familia conducătoare din ANCOM a adus instituția în pragul prăpastiei

Adevăratul președinte al ANCOM este doamna. Încet, încet, oamenii din instituție au înțeles, destul de greu pentru niște oameni pregătiți, inteligenți, că toată propunerea de reorganizare parodică a instituției conduse de Valeriu Zgonea a avut la bază "viziunea" soției. Nimic altceva nu a contat. Recent, a fost livrată o propunere de organigramă ce sfidează reguli elementare de funcționalitate dpdv economic, juridic, etc, ca să nu vorbim de chestiunile hard, cum ar fi activitățile de reglementare economică, tehnică, autorizare, monitorizare, control, etc. Prima lovitură a primit-o Direcția Executivă Reglementare, pilonul de bază al ORICĂREI structuri de Reglementare (!!!) din lume. Astfel, DER va ajunge, dacă Zgonea mai rezistă în funcția de președinte, în subordinea actualei direcții executive Gestiunea Spectrului. Pare o glumă făcută de tâmpiți, dar e cât se poate de reală, cel puțin propunerea. De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că actualul director executiv al DER este un profesionist, care spre deosebire de alții are și personalitate. Și în toți acești ani nu a făcut sluj pe la clanța fostului secretar general al ANCOM. Ar fi fost culmea ca un vechi director executiv să ude florile în bibliotecă. A doua lovitură au primit-o Direcțiile Regionale, pe care fam. Zgonea le dorește devastate. DR-urile sunt baza ANCOM, structura ce hrănește printr-o activitate complexă, diversificată, de înaltă pregătire tehnică mai toate compartimentele centrale. Oamenii din țară sunt mai mult decât infanteria instituției, sunt baza și coloana vertebrală. Nu poți exista ca entitate centrală puternică fără o rețea puternică în țară, dar cum să știe niște habarnişti acest lucru? Oamenii din țară vor fi mutați, dacă soții vor rămâne la butoane, prin tot felul de structuri centrale, adică vor fi risipiți. Ideea de a muta salariați precum halbele de bere probabil că le-a venit celor care au scris organigrama de doi lei asumată de Zgonea din modelul rusesc de lucru. Și Moscova trimite pe front oameni din provinciile îndepărtate, oligarhii rămân la căldură în capitală. Așa și cu ancomiștii din țară, conducerea actuală îi vrea aruncați în marele hambar central doar pentru ca prietenii, dar și prietenele doamnei să rămână în continuare în funcții de șefi, directori, etc. O să revenim pe larg asupra acestui aspect, însă acum lucrurile se precipită în alte sfere. Cei din țară au ajuns să fie pedepsiți și pentru că doamna nu a primit suficientă recunoaștere în trecut din partea directorilor regionali, care sunt oameni mai abrazivi, au treabă de făcut și nu prea pot să stea atârnați de clanțele de prin București. Sigur că unii uită acum ce au făcut profesioniștii din țară în scurtul mandat al lui Adrian Diță, când practic DR-urile au salvat ANCOM. Acum însă acest lucru nu mai este posibil și probabil nu mai e cazul...Situația din ANCOM e pe toate informările serioase ale instituțiilor statului, a ajuns chiar și la Parlament și Guvern, iar PSD, partid care l-a propus pe Valeriu Zgonea pentru o funcție de care e imposibil să se achite începe să caute soluții pentru ieșirea din situație. Trebuie spus că fostul client al justiției (până nu demult) a reușit să irite rău leadership-ul partidului, care i-a tot cerut să-și trimită soția la plimbare, însă liderii PSD au fost tratați cu flit până la această oră.

 

Ce urmează zilele următoare? Va crește tensiunea tot mai mult, Zgonea va fi incapabil să țină lucrurile sub control, iar organigrama dacă va fi pusă în aplicare va conduce rapid la înghețarea de facto a tuturor activităților ANCOM. Totuși cei care deja s-au aliniat în slujba tandemului haosului ar trebui să fie foarte atenți, pentru că dacă se pune în practică organigrama va urma o NEBUNIE administrativă la propriu, se vor încălca sigur și legi și proceduri interne, se vor comite abuzuri...iar unii ar putea să ajungă în fața justiției, mai devreme sau mai târziu. Cât despre faptul că Zgonea ține captivă Autoritatea fără să aibă vreun mandat politic în acest sens, vom mai discuta. Unii strâng probe în fiecare zi și nu ne referim la oamenii din instituție neapărat. Cândva, domnul Valeriu Zgonea va răspunde și pentru ce face acum în ANCOM!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu