Parteneriat Vodafone - Liberty
Light Reading anunța marți 2 februarie 2016
discuții între
două mari grupuri cu operațiuni în telecomunicații - Vodafone și Liberty
Global. Scopul acestor discuțiii se vrea a fi crearea unui partneriat - "the creation of a joint venture in the
Netherlands that would incorporate both companies' local operating
businesses." Cele două companii au precizat că discuțiile sunt în desfășurare
și sunt limitate la piața olandeză.
Vodafone Group plc,
care are acoperire 4G națională în Olanda, avea la sfârșitul lunii septembrie
2015 - 5,13 milioane clienți comunicații mobile și 73.000 Internet la punct fix,
generând venituri de £693 milioane (US$997 milioane) în cele șase luni terminate
la 30 septembrie.
Liberty Global
Inc, prin Ziggo, are 4,1 milioane clienți la serviciile de televiziune, 3,1
milioane clienți Internet (până la 200 Mbit/s), 2,5 milioane clienți telefonie
fixă și 181.000 clienți telefonie mobilă. Ziggo generează venituri de
aproximativ US$2.8 miliarde pe an.
În cazul în care două companii a finaliza o fuziune, s-ar
crea un rival foarte puternic pentru operatorul național KPN Telecom NV.
Deși cei doi
operatori au declarat că discuțiile se referă doar la piața olandeză nu putem
să nu ne gândim un pic mai departe, la piața românească, unde cele două
companii sunt prezente și au cam aceiași problemă - infrastructuri
complementare - prin unirea cărora s-ar putea oferi pachetul maxim cu 2 x 3
servicii: telefonie, Internet și TV la punct fix și mobil.
Vodafone România
avea 9.053.810
clienţi la 30 septembrie 2015, din care 8.432.970 sunt utilizatori ai
serviciilor mobile și peste €500
milioane venituri din servicii în primele 9 luni ale
anului 2015.
Vodafone deține și operează rețele de compunicații mobile folosind tehnologiile
GSM, UMTS și LTE, primele două cu acoperire națională.
UPC România depășea la 30 septembrie 2015
granița celor 2 milioane de servicii vândute raportând cifra de 2,039 milioane
distribuită astfel - 870.900 clienţi cablu TV, 326.300 utilizatori ai
platformei de televiziune prin satelit Focus Sat, 370.600 clienţi telefonie
fixă și 471.000 abonaţi internet. Tot la 30 sept 2015, UPC România anunța venituri
de US$117,7
milioane și extinderea ariei de acoperire a serviciilor - într-un an, aria de
acoperire a serviciilor digitale a crescut cu aproape 14%, sau 300.000 noi
case, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014. Serviciile digitale UPC sunt
disponibile la aproximativ 2,5 milioane de gospodãrii din România.
Prin fuziunea operațiunilor Vodafone Romania
și UPC Romania ar rezulta un operator capabil să ofere pachetul maxim cu 2 x 3
servicii, cu peste 11 milioane servicii vândute, cu venituri de circa €950 milioane pe an (la nivelul anului 2016), valoare
foarte apropiată de veniturile primilor doi operatori Orange și Telekom. Ar
rezulta, deci, o echilibrare a competiției la vârf între cei trei marii
operatori de pe piața noastră, dar și o distanțare serioasă față de restul
operatorilor de pe piață.
Dacă se va realiza fuziunea operațiunilor din
Olanda sunt șanse pentru replicarea acesteia în alte piețe din Europa, dat
fiind faptul că în Olanda se află conducerea operațiunilor din Europa. În acest
caz, șansele pentru replicarea în Romania ar putea fi destul de mari dat fiind
poziția delicată a celor doi operatori - Vodafone pare să fi rămas singurul
dintre marii jucători fără rețea fixă și posibilitatea de a oferi pachetul
maxim cu 2x3 servicii, iar UPC Romania și-ar vedea rezolvată problema accesului
la o rețea de comunicații mobile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu