Dispare și fostul Cosmote Romania?
Joi 20 iunie 2024 un comunicat lapidar al Consiliului Concurentei
https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2024/06/analiza-Telecom-iun-2024.pdf
încerca, fără a reuși însă, să facă ceva lumină în vânzarea fostului Cosmote Romania.
Comunicatul este neclar – nu se înțelege ce va prelua domnul Gheorghe Adrian Tomșa din fostul Cosmote Romania daca spectrul si rețeaua mobilă vor fi preluate de fostul RCS&RDS. Plus clienții cu cartele. Și incepe cu o glumă
”Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Gheorghe Adrian Tomșa intenționează să preia Telekom Romania Mobile Communications SA, mai puțin o serie de active care vor fi preluate de Digi România SA.”
pentru că această serie de active ce ar urma sa fie preluate de fostul RCS&RDS pare a fi întreaga rețea a fostului Cosmote?
” Activele Telekom Romania Mobile Communications SA pe care Digi România SA intenționează să le preia constau în spectru, întreaga rețea radio cu toate turnurile și echipamentele și contractele cu clienții de tip pre-paid.”
Ce va mai prelua acesta? Doar clienții cu abonament. Circa 1,9 milioane. Și magazinele? Și în ce rețea vor fi conectați acești clienți? În rețeaua fostului Cosmote funcționându-se ca un operator de rețea mobilă virtuală? Sau a fostului RCS&RDS? Dacă da, se uită oare marele EȘEC al operatorilor de rețele mobile virtuale în România? Se uită lupta operatorilor de rețele mobile virtuale cu opoziția acerbă a operatorilor de rețele mobile? Se uită faptul că astăzi nu prea avem operatori de rețele mobile virtuale? (Lycamobile a renunțat.)
Există riscul să ramanem cu trei operatori în care caz ar urma creșterea tarifelor (de trei ori???_ conform studiului https://research.rewheel.fi/downloads/The_state_of_mobile_and_broadband_pricing_1H2024_PUBLIC_REDACTED_VERSION.pdf
La o primă lectură senzația este că fostul Cosmote va dispărea și că vom rămâne cu trei operatori cu riscul menționat mai sus.
România, prin decidenții săi, a greșit aprobând dispariția fostului RomTelecom, Sper sa nu mai greșească încă odată.
Dacă Consiliul Concurenței dorește să primească observații sau puncte de vedere trebuie mai întâi să refacă comunicatul pentru a se înțelege clar peisajul competițional post vânzare..